2012. március 21., szerda

Borjour klasszik

Borjour klasszik MANNÁBAN a vár aljában, az alagút tetején.
Ismét a régi jól bevált helyszínre érkezünk a "sikeres csapaton ne változtass" elvet követve.

Korai érkezésnek köszönhetően sikerült néhány szót váltani, illetve bemutatkozni a borászatok képviselőinek, akikkel még nem hozott össze a jó szerencse.
Ők voltak ma esete többen.
Első bort Ifj. Orosz Gyulától kaptam, az ő boraikkal még nem találkoztam, csak a pincészet híre jutott el hozzám, így itt a lehetőség a kóstolásra.
Don Irsait kaptam elsőként, illatos, virágos déli gyümölcsökkel.
Pinot Rozét s a Chardonnay-t is megkóstoltam, előző illatos, kis gombával s avarossággal, a második kissé vajas jellegű, de nekem kicsit édesre sikeredett 8g. feletti maradék cukorral már talán félszáraz.
 Ezen az estén az elsőből első lett, ez a Chardonnay lett az est bora a szavazáson.

Kóstolók gyűrűjében: ifj. Orosz Gyula
Hamar ráébredtem, mai esten nem sikerül majd minden bort végigkóstolni, hisz átlag 6 bort hoztak a pincészetek, így szelektálnom kellett.
 Tokaj képviseletében Pogányi pincészet borásza mutatta be a borokat , így egy száraz furmintot kaptam, mely töppedt szőlőből készült, szárazra erjesztve, illatos erősen szamorodnis illat kis csonthéjjas beütéssel.
Mivel a többi boruk édes volt ezért gondoltam a vörösök után visszatérek, de későn, mert már addigra elfogytak az aszúk, ami miatt roppant mód bosszús lettem. :-/
Sterlik Rezső személyesen képviselte a pincészetét, akit végre jó ismerősként köszönthettem, több éve kóstolom már a borait. A mai estén a vörösökre korlátoztam eme gyakorlatot.
Sterlik Pince csendélet
 Kékfrankos rozéval kezdtem, 2011-ből cseresznyés ropogós gyümölcsös, kis keserű mandulával mely már egy arannyal büszkélkedhet!
 Folytatás is rozé, de Zweigelt csöpp animalitással, s telt gyümölcsökkel. Azóta ezt az bort is arany éremmel díjazták!
Ki sem hagyható egy soproni kóstolón a Kékfrankos, mindjárt kettő érkezik, egy alap 2009-ből, friss, meggyes enyhe "pala" és fa érzetével.
Az "Éjszaka"a másik, mely gyümölcsét éjjel szüretelték és dolgozták fel, kicsit erősebb gyümölcsökkel, meggyekkel s halvány füstösséggel s mineralitással.
 Közben az asztalokra kerültek a ciabatta falatkák, melyet a hely dolgozói észrevétlen szolgálták fel.
Falatozás után, tovább csapongok az asztalok között, hallgatom az ismerősök ajánlását: mit ne hagyjak ki!!
Megfogadva az egyik ajánlást, s a gyöngyöstarjáni Kovács borház pultja előtt horgonyoztam le, s nem csak Zita két szép szeme miatt. bár...  :-)
Szakítva az esti elveimmel mindent megkóstoltam, nem is értem miért! :-)
Kovács Zita s borai
Könnyű szürkebaráttal invitáltak, barackos, virágos szép telt. Gavallér traminival folytatódik, 2011ből fehér virágok illatával csábít ivásra, marcipánnal az ízében.
Nem véletlen a következő név: Zitakötő, mely egy késői szüretelésű zenitből készült, illatos mazsolás, aszalt barackos, igazán megnyerő.
Végén érkezik a Fajzat cuvée 2009-ből. Klasszikus bordeauxi házasítás telt, érett megy és kökény csokival meghintve. Kár lett volna kihagyni!

Kovács borok
Az idő előrehaladtával a borok egyre fogytak, ha kóstolni szeretnék tovább kell állnom.
Chílei  Wine Import asztalához érkeztem, Flóris Laci mesél a borokról s tölt a Rosario Estaté Sauvignon Blanc 2011.illatos, inkább frissen vágott csalán érződik benne kis déli gyümölcsökkel.
 Egy merlot rosé // Vina Santa Camilla Már-már siller színű tutti-fruttis édes erdei gyümölcsök és érett megy ribizli ízével csöpp  maradék cukorral. A carmenere és a Tarapacá-ról lemaradtam, de ígéretet kaptam, egy másik alkalommal bepótolhatom.
 Ősi Gábor pincészeténél meg kellett volna kóstolnom a szűretlen pinot, de már nem maradt belőle, pedig sokan dícsérték, maradt a Cabernet cuvéé barrique, szép telt testes, érett gyümölcsök, kicsit túlzó fa talán.
Villányi Cuvée, piros ropogó gyümölcsökkel csábít.
Dávid borház Ikrek-nek nevezet borát /olasz-rajnai rizling/ már csak a csilagjegyem miatt sem hagyhattam ki, olajos, petrolosan illatozik jó savgerinc, citrusok élénk olyan "rizlinges".
 Szerencsémre még jutott merlot-pinot házasításból, gombával, enyhe avarral, gyümölcsökkel halvány dohánnyal.
Már csak a Szent Donát pince maradt ki, ja és a Nobilis pálinkái.
 Zsolt a szent Donát pince képviselője már nem sok mindent tudott volna mutatni, de kiderült, heteken belül megnyit az étterem és borház Csopakon, úgy döntöttem egy külön túrát teszek hozzájuk s teljes kóstolót megosztom itt.
Az est lezárására remek italokat kínáló  Nobilis pálinkaház szilva és birs pálinkája tényleg hozza a gyümölcsök ízét!!
Nobilis: ágyas meggy!

Köszönet a Manna személyzetének gördülékeny profi lebonyolításért, és a falatkákért!
Borjournak a remek szervezését!

SZS.

1 megjegyzés:

  1. Köszönjük az értékelést az Orosz Gyula pincészet nevében, ha már rólam is kép került fel gondoltam kell írni. De mindenkit várunk szeretettel a Kezes-lábos fesztiválon május 19-20-án a körpincéknél, illetve rendezvényeink és borkóstolóink időpontjai folyamatosan kerülnek fel a weblapunkra is: http://www.juliusvin.hu.

    Debreczeni Dávid

    VálaszTörlés